PEGIDA

ludotausch

1pegida-logopicture-alliance-dpa-arno-burgi

Pegida laat veel stof opwaaien. Felle kritieken van bestaande politici en vanuit extreem links. Ze worden rechts-extreem genoemd. Maar zijn ze dat ook? Ik heb de afgelopen weken Pegida Nederland pagina’s op Facebook in de gaten gehouden. Ik was vooral benieuwd naar de reacties die mensen zouden plaatsen in deze groepen, en hoe Pegida daar zelf mee om gaat. Oproepen tot geweld heb ik wel gezien, echter ze werden tot de orde geroepen door de moderatie van Pegida. Een kenmerk van rechts-extreem is dat ze fel tegen Joden zijn. Ik heb echter hiervan niets aangetroffen op de FB pagina’s van Pegida. Ook heb ik niet gezien dat Pegida dat uitdraagt.

Voor alle nieuwe stromingen geld, dat men als stroming bezig is zijn eigen gezicht vorm te geven. Dit is een bewegend proces. Aan de andere kant bezoeken veel mensen Pegida ook, om te kijken of ze zich kunnen vinden in…

View original post 363 woorden meer

Geef een reactie

