Uitsluitingen in de RK Kerk, ook na gezins synode, niet opgegeven.

11214203_1495469150775409_4999544178611733314_n

http://www.telegraaf.nl/…/__Kerk_opener_naar_hertrouwers__.…

Het blijft tergend langzaam gaan. Nog steeds geen mogelijkheid om de Hostie te ontvangen voor gescheidenen en gay family. Nog steeds uitsluiting. Nog steeds verdrietig en boos.
Arme Jezus, ja, daar denk ik dan vooral aan. Had hij graag anders gezien. Hij wil graag bij iedereen komen, en ik snap die bischoppen niet, Jezus gaf het voorbeeld van de overspelige vrouw, die hij vergaf, Jezus gaf de Hostie zelfs aan Judas, hij sloot niemand uit. Het staat er zo duidelijk in.
Maar goed, de groep die hetzelfde denkt als ik, is groter aan het worden, en krijgt meer invloed. Er zijn bischoppen die besloten en verklaard hebben, te blijven knokken voor dit. En ik geloof ze. Volgende keer dan maar ?

Mijn beide ouders zijn gescheiden. De Kerk was zo negatief naar ze, dat mijn diep gelovige moeder niet meer wilde komen. Met als gevolg dat ik niet praktizerend RK opgroeide. Wat resulteerde dat ik op 20 jarige leeftijd in een sekte ging, op zoek naar God. Tot 35 jaar was ik als een wees, zoekende. Pas toen kwam de RK Kerk in zicht. Wat een gigantisch lijden heeft de RK mij gegeven! Werkelijk, als kind werd ik samen met mijn moeder de kerk uit gegooid, we waren allebei onschuldig, mijn bio vader raakte aan lager wal, Mama moest scheiden om mij te redden van zijn dronkensschap. Woedend was ik toen ik erachter kwam wat er gebeurd was. Mijn moeder heb ik zelf met Heilige Olie gezegend, iets wat eigelijk tot de taak van een priester behoord. Ik erken dat. Maar ik erken ook dat er niemand voor mijn moeder was. Ik heb haar weer bij Jezus gebracht, en geloof me. Hij kwam maar wat graag. Mijn Moeder heeft de zegening gevoeld als een warme onderdompeling in de Heilige Geest. Jezus heeft haar bij zich genomen, nadat de Kerk haar wegggestuurd had. Ik draag de Heilige Olie, vrijwel altijd bij me. Velen heb ik er mee gezegend, allemaal hebben ze het gevoeld. Hoewel niet gebruikelijk, heeft Mgr. Hurkmans mij zijn fiat gegeven. En ik blijf zoeken, naar zij die verworpen zijn. Voor hen zal ik Pater Wonder zijn. Eer aan Jezus. Hij laat zich niet blokkeren, ook niet door zijn eigen RK Kerk.

vaticaan2

Geef een reactie

