Westerse rijkdom, of gewoon afbraak van mentaliteit.

11951154_463987510441053_1831487905389407857_n

Westerse rijkdom, of gewoon afbraak van mentaliteit.

Het blijft me een raadsel. Tegenwoordig gooien mensen van alles weg, wat opgevangen wordt door  bedrijven die met subsidie draaien, en het weer te koop aanbieden. Zo kun je voor een paar Euro, vaak hele dure meubels en apparatuur kopen. Kringlopen heeft dat. En allez, ik draai al jaren mee in de kringloop, en duizel soms van wat ik zo tegenkom.

Vandaag werd ik verrijkt, door het stom weg gooien van een duur orgel. 35 Euro en 17.50 bezorg kosten voor een Yamaha orgel die vroeger nieuwprijs, een redelijke tweede hands VW Kever kostte.

Klagen is dan raar, toch beklaag ik de wegwerp maatschappij. De tweede-hands waarde is rond de 300 Euro, en dat is nog maar ongeveer 10 % van de aankoop prijs. De staat is niet van nieuw te onderscheiden, en amper bespeeld. Waardedaling ten top, zo U wilt, dieptepunt.

Vroeger was de een zijn dood, de ander zijn brood. Nu, trachten we vriendelijker met elkaar om te gaan.

Men hoeft niet meer dood voor mijn brood, beetje kringlopen volstaat.

11901536_463987503774387_1618598319_o

Ludo

Geef een reactie

